Osnovni ciljevi i zadaci Instituta su:
- edukacija kadrova iz privrede, banaka i drugih oblika organizovanja biznisa, u cilju efikasnijeg obavljanja poslovnih aktivnosti i kadrova koji tek treba da se osposobe i uključe u biznis
- izrada različitih vrsta projekata (investicioni projekti, biznis planovi, projekti procene vrednosti, istraživanje tržišta, projekti restrukturiranja privrednih subjekata i sl.)
- organizovanje domaćih i međunarodnih stručnih skupova u cilju prezentacije privrednim subjektima i ostalim poslovnim organizacijama inostranih i domaćih tržišnih mogućnosti za proširenje i unapređenje poslovnih aktivnosti, kako u kvantitativnom, tako i u kvalitativnom smislu
- organizovanje domaćih i međunarodnih naučnih i stručnih skupova sa ciljem prezentacije inostranih i domaćih saznanja i inovacija u domenu finansija, spoljne trgovine, menadžmenta, marketinga i sl.
- konsalting iz oblasti finansija, poslovnog prava, spoljnotrgovinskog poslovanja i sl.
- formiranje informacione baze firmi i projekata u cilju proširenja i unapređenja njihove međusobne poslovne saradnje
- promovisanje uspešnih firmi i pojedinaca u zemlji i inostranstvu
- izdavačka delatnost
- uspostavljanje saradnje sa srodnim međunarodnim i domaćim institucijama i asocijacijama, u cilju realizacije zajedničkih internacionalnih programa.
Prethodne aktivnosti Institut realizuje u saradnji sa najeminentnijim domaćim i inostranim stručnjacima za pojedine oblasti, kao i sa brojnim univerzitetima, fakultetima, institutima i drugim relevnatnim institucijama iz celog regiona. Institut je i član Nacionalnog odbora, a time i Međunarodne trgovinske komore sa sedištem u Parizu.